fredag 12 juli 2013

RawFood Tomat- och Bönsallad


























Denna härliga fredagskväll gick jag till min vanliga lilla Libaneshandel och köpte massor av härliga grönsaker och frukter (mest frukter för när det är sommar är det såå gott). Kom precis hem efter en härlig och solig vecka ute vid Hallandskusten. Libaneshandeln hade massor av olika svenska tomater till billigt pris, så jag slog på stort och köpte en påse med tomater; olika storlekar och olika färger. Tänkte att det skulle bli en god tomatsallad till middag. Nästan det godaste jag vet att äta varma sommarkvällar är sallader, massor av olika slags sallader. Den här svenska tomatsalladen är tekniskt sett inte helt raw food, då jag förmodar att bönorna som jag använde blivit kokta, men skitsamma - nästan Raw Food ju. Tre avokados för 12 kr köpte jag också, dem var sååå goda.

Tomat- och Bönsallad med Avokado
5-6 små svenska tomater, olika färger/storlekar
1 dl stora vita bönor/bondbönor
några färska basilikablad
lite olivolja
lite pressad citron
salt och peppar

Tillagning
Skär tomaterna i lagom stora bitar. Blanda ihop dem med strimlad basilika, olivolja, pressad citron och salt o peppar. Blanda ner bönorna. Låt stå en stund i kylen så den hinner gotta till sig. Servera med en halv avokado. Vill man kan man tillsätta någon proteinkälla (bönorna innehåller visserligen protein), t.ex keso eller lite kyckling för att få en komplett måltid.

































2 kommentarer:

  1. Skriv inte Rawfood om det inte är det..
    Andreas, Göteborg

    SvaraRadera

  2. My skin and hair benefit most from what I put into my body! So many of you guys ask me what I do to keep my hair thick and lustrous or my skin clear and glowing. It all comes down to a healthy balanced diet and a little help every now and then from my good friend Collagen drink india Now let me tell you guys a little about this miracle ingredient. It boosts metabolism, reduces fine lines, strengthens your nails and makes your skin look radiant they have two different kinds of Marine collagen supplements you can take. The first is the Collagen in india which comes in a month's supply and is in liquid form.

    SvaraRadera